Skolen Ta'r Skraldet - Affaldsudfordringen (7.-9. kl.)

På skolens egen matrikel

Book Her

"Hands-on, Mind-in" med Skolen Ta’r Skraldet: Gå på skraldeindsamling i lokalområdet, analyser affaldets placering og find innovative løsninger.

"Hands-on, Mind-in". Gå på skralde- og informationsindsamling med Skolen Ta’r Skraldets i jeres lokalområde. Undersøg, hvor der ligger skrald, hvad der er karakteristisk for lokalområdet og for de folk, som færdes her. Analysér, hvorfor bestemte typer af skrald ligger i bestemte områder, og brug den indsamlede viden til at komme med innovative løsninger på skraldeproblemet, specificeret til en målgruppe. I kender jeres lokalområde og de sociale og kulturelle forhold, der er. Den viden bruger vi til at diskutere jeres lokalområdes affaldssituation. Vi sætter desuden et lokalt -globalt perspektiv på affald i gaden. Book et forløb og oplev, hvordan samfundsfag og geografi bliver hands-on, mind-in lige midt i jeres lokalområde. Dette forløb kan godt køres som et udendørsforløb.