Plads til alle i trivsel og konflikt

Ungdomsbyen
Fælledvej 12C, 3. sal
København N

Plads til alles stemmer i trivsel og konflikt - Eleverne lærer det på en kursusdag i Ungdomsbyen med fokus på elevdemokrati og konflikthåndtering.

Hvordan skaber vi plads til alles stemmer i fællesskabet - uanset om det er i trivsel eller konflikt? Det inviterer vi dine elever til at opleve på en spændende kursusdag i Ungdomsbyen. Dine elever skal møde fundamentet for et godt elevdemokrati med gode og konflikthåndterende redskaber. De skal mærke, hvordan det er at formulere oplevelser og behov til andre, blive hørt og lytte intentionelt selv. Kurset byder på en dynamisk veksling mellem øvelser, refleksion og rollespil, som giver plads til både forskellighed og uenighed. Vi sætter spot på klassens gruppedynamik, eleveres roller og sprogbrug for at understøtte deres demokratiske dannelse.