Karrierespillet Seven Seas

I Seven Seas vil eleverne opleve livet til søs, blandt andet ved at styre et skib over oceanet.
Spillet sætter fokus på: STEM-fag, kommunikation og sprog.

Seven Seas spilles på skolen hos jer, på elevernes computere og kan kategoriseries som et virtuelt-beslutningsbaseret spil, hvor elevernes valg og fravalg har indflydelse på, hvordan spillet udarter sig.

Spillet viser nogle de vigtigste aspekter fra søfartsbranchen, der i dén grad mangler arbejdskraft. Foruden at agere Kaptain/Skibsofficer, der med kommunikative evner og overblik skal holde styr på skib og besætning, skal eleverne arbejde med skibets maskineri som maskinmester samt sørge for shipping-logistik, så varer kan komme verden rundt.

Med denne tilgang får eleverne en legende, men stadig faglig oplevelse af, hvad en uddannelses- og karriererejse indenfor søfartslivets virkelighed har at byde på.

Praktisk info om spillene:

- Sted: På skolens matrikel

- Varighed: 90 min. pr. spil

- Kapacitet: 1 klasse pr. spil

- Hvordan: I grupper á to-tre elever

- Hvad kræver det? Det eneste I skal stille til rådighed, er et lokale, jeres kære elever og deres computere