Håbets koloni - Beboelig installation om håb i en håbløs tid

Teater ZeBU
Øresundsvej 4-6
København S

I en håbløs tid med krig og klimaforandringer, inviteres du ind i en interaktiv installation, der kalder på din håbefulde undren, fantasi og forbundethed.
Fag

I en verden, som kan synes håbløs med krig og klimaforandringer, inviteres du ind i en interaktiv teaterinstallation, der kalder på undren, fantasi og forbundethed – i håbet om, at du vil sætte aftryk.

Børnene så de voksne rive sig i håret. “Det er håbløst!”, sagde de voksne, mens himmel og jord stod i flammer. Til sidst vristede håbet sig løs. Børnene greb ud efter håbet og startede Håbets koloni.

Velkommen på Håbets koloni. Når du træder ind, tildeles du en seng. Sammen med de andre beboere er sengen din i den tid, du bor her. På sovesalen inviteres du til at krybe ind i håbefulde huler med laboratorier, ritualer, fortællinger og sange, der bærer håbet i sig. Her fremkalder vi en verden af håb. Mens du er her, skal du give dit håb til kende. Så hvad håber du på?

OBS: Teaterinstallationen henvender sig til børn i 4.-8. klasse. Book jeres billetter på mail: nicole@zebu.nu og skriv jeres skole, navn og telefonnummer på kontaktperson, årgang, antal elever og lærere og en ønsket tid/dato.