Bag om cirkus

Hovedporten 6
Hvidovre

600,00 kr.

I dette forløb får eleverne både undervisning i museets udstilling og prøver kræfter med cirkusdisciplinerne sammen med museets artist.

I dette todelte forløb inviteres eleverne ind i den magiske cirkusverden, hvor de forbløffes og fortrylles af artisternes farverige kostumer, rekvisitter og vilde numre. Bagefter får de sved på panden i museets store sal, hvor de på egen krop prøver kræfter med cirkusdiscipliner. Mødet med cirkusverdenen klæder eleverne på, til deres eget arbejde med cirkus. Eleverne inspireres af artisternes hårde arbejde, vedholdenhed og mod til at turde frem. Værdier som de kan bruge i et cirkusforløb tilbage på skolen, men som også forankres og derved kan bruges gennem hele deres skoletid.

Dette forløb kan med fordel bookes af to klasser på samme tid.