Bæredygtig energiforsyning i Hovedstadsområdet

Roskildevej 213
Valby

Book Her

Vær energi-planlægger for Hovedstadsområdet og få forståelse for begreberne energisikkerhed, effektivitet og vedvarende energi.

Vi arbejder hands-on med fysikbegreberne: Elektromagnetisme, induktion, transformation og modstand. Vi tester en vindmølle i vindtunellen og finder ud af hvordan generatoren skaber strøm gennem induktion. Vi fyrer op i kraftvarmeværket og lærer om frekvens i elnettet. Vi tester elektromagnetisme og transformation af strøm i elmasterne, og måler modstanden. Eleverne arbejder dagen igennem som 'energi-planlæggere' og vil desuden få en forståelse for begreberne energisikkerhed, effektivitet og vedvarende energi. Endelig vil eleverne få en forståelse for fysikken bag hovedstadsområdets energiforsyning, og hvorfor det er vigtigt at have et effektivt, fleksibelt og CO2-neutralt energisystem fra kraftværk til forbruger. Se vejledning (t.v.) for fælles mål, praktisk info mm.