Klunkehjemmet - rundvisning for grundskolen

Ny Vestergade 10
Kbh K

1.000,00 kr.

Kun få skridt fra Nationalmuseet ligger grosserer Rudolph Christensens herskabelige lejlighed.

Lejligheden blev indrettet mellem 1890 og 1914, og næsten intet er blevet ændret siden da. Hjemmet fremstår usædvanligt velbevaret, lige fra stuernes møbler, nips og kunstfærdigt draperede gardiner, til køkken, badeværelse og toilet. Besøget i denne unikke lejlighed giver et godt indblik i borgerskabets dagligliv og verden omkring år 1900. Vi besøger både de rum, hvor gæsterne kom, og de områder, hvor kun tjenestefolkene eller herskabet satte deres ben.

Varighed: 2 timer (2 forløb af 1 times varighed)
Max antal: 30 personer, inkl. lærere (gruppen skal på forhånd være inddelt i max 15 personer pr. hold)
Pris: 1000 kr. (600 kr. ved max. 15 elever/lærere)

ONLINE BOOKING