Klunkehjemmet - Herman Bang og det moderne gennembrud

Ny Vestergade 10
Kbh K

1.000,00 kr.

I forløbet "Herman Bang og Det moderne gennembrud" er der fokus på Herman Bangs litteratur og samtid.
Fag

Klunkehjemmet, som danner ramme om forløbet, giver et autentisk billede af, hvordan borgerskabet har boet i århundredeskiftets København, hvilket medvirker til en levendegørelse af perioden og Herman Bangs litteratur.

I forløbet skal eleverne forholde sig til sædelighedsfejden og debattere nutidige problematikker om køn, seksualitet og ligestilling ud fra historiske perspektiver.
I værdilinje-øvelser skal eleverne tage stilling og forholde sig kritisk til både fortiden og nutiden.

Varighed: 2 timer (2 forløb af 1 times varighed)
Max antal: 30 elever (gruppen skal på forhånd være inddelt i max 15 personer pr. hold)
Pris: 1000 kr. (600 kr. ved max. 15 elever/lærere)

ONLINE BOOKING