GUITARENS POESI - PlING OG PLONG

Københavns Guitarskole -Casa de la guitarra
Østrigsgade 47
København S

Et introduktionsforløb til guitaren, dens klang og stilheden omkring den. Det basale introforløb. Og det er ret sjovt.

Jeg kommer ud med guitarer til en halv klasse. Klassen deles op og hver halvdel får 45 minutters undervisning hver pr. gang - (dvs 2 gange undervisning til hver klasse) - den anden halvdel er med læreren. Eleverne bliver introduceret til melodispil, fingerspil, lytteøvelse, sammenspil. Vi lærer forskellige melodiske stemmer til tekniske såvel som musikalske øvelser - når disse sættes sammen til en et stykke musik. Jeg har besøgt mange folkeskoler og lavet dette kursus. Det skaber forståelse af lyd versus stilhed. Som følge af dette skaber det en bevidsthed om hvor meget lyd der omgiver os. Jeg ankommer i god tid og lægger guitarerne i en stjerneform med en stol ud for hver guitar. Jeg henter eleverne i deres klasselokale. Sammen går vi til det lokale guitarerne er i. Eleverne bliver bedt om at mærke temperaturer, lugte, lyde, lys på turen til lokalet med guitarerne. Eleverne bliver anvist en stol og vi deler oplevelser om hvad vi oplevede. Og så går vi i gang med guitaren..

Erfaring med at undervise:

Mikkel Andersen er leder af og underviser i Københavns Guitarskole - Casa de la guitarra. Her formidles kærligheden til guitaren og musikken. Endvidere udvikles  pædagogikken så den tilpasses den enkelte elev - fra 5-80 år.  Han har arbejdet med folkeskoleelever i 30 år som musikskoleunderviser samt som kursus og workshopholder i skolerne. Endvidere har han so udøvende guitarist besøgt musikinstitutioner i mange lande og lavet masterclass og undervist på alle niveauer.