Digital dannelse #2: Digitale forstyrrelser
Sted
Pris
Dato & TID
Book Her
Vi kender alle, at der pludseligt er gået en halv time med at scrolle rundt på sociale medier.
I dette digital dannelsesforløb forholder eleverne sig til eget skærmforbrug og om det egentligt er okay, at Instagram sælger deres data.
For at forstå ‘Opmærksomhedsøkonomi’ og hvilke greb app-udviklere bruger for at ‘holde på’ os, skal eleverne selv designe en app, der holder på brugerens opmærksomhed, så de kan høste deres data.
Faglige mål:
Dette forløb berører primært kompetencemål i Håndværk og Design og Teknologiforståelse.
Håndværk og Design: Primære kompetenceområder: ”Design”, men berører også ”forarbejdning” og ”materialer”.
Teknologiforståelse: "Designprocesser"
Mål:
Eleven kan
- redegøre for, hvad opmærksomhedsøkonomi er.
- reflektere over eget skærmforbrug og dets konsekvenser.
- selv designe en App.
STEMkbh:
Dette forløb er en del af STEMkbh, der er din sikkerhed for et kvalitetsforløb inden for STEM-området. STEM står for Science (naturfag/naturvidenskab), Technology, Engineering (ingeniørens arbejdsmetode) og Math.
Forløbet understøtter inden for STEM:
- Technology: Eleverne forstår forskellen mellem online og fysisk virkelighed.
Forløbet varer typisk fra 9:00 til ca. 13:00, men dette kan tilpasses efter aftale.
BUFX har computere og udstyr. Medbring madpakke.
Forløbet udbydes også på TEC og SOSU H.