VR: Lær at skabe og designe i Virtual Reality
Sted
Pris
Dato & TID
Book Her
I dette forløb afprøver og bruger eleverne rigtige virtual reality headsets og den nyeste teknologi, hvor de med hænderne kan bruge forskellige værktøjer til at skabe digitalt i 3D.
De vil lære at bruge forskellige programmer og værktøjer, så de kan skabe og designe ’inde i et VR-miljø’. Dette skaber nye muligheder for, hvordan man kan arbejde med design og æstetik.
Eleverne vil arbejde i mindre grupper, hvor de på skift i gruppen bruger headsettet og de andre følger med i, hvad der sker i den virtuelle verden på en tilknyttet skærm.
Faglige mål:
Dette forløb berører primært kompetencemål i Teknologiforståelse, Håndværk og design.
Teknologiforståelse: "Digital design og designprocesser", ”Teknologisk handleevne”
Håndværk og Design: Primært kompetenceområde: ”Design”
Mål:
Eleverne lærer at:
- Kende og bruge redskaber til æstetisk produktion og design i VR
- Eleverne kan skabe og designe æstetiske oplevelse med virkemidler i VR.
STEMkbh:
Dette forløb er en del af STEMkbh, der er din sikkerhed for et kvalitetsforløb inden for STEM-området. STEM står for Science (naturfag/naturvidenskab), Technology, Engineering (ingeniørens arbejdsmetode) og Math.
Forløbet understøtter inden for STEM:
- Technology: Eleverne arbejder med teknologi
- Engineering: Eleverne arbejder systematisk fra idé til færdigt produkt med henblik på slutbrugeren.
Forløbet egner sig til at arbejde med praksisfaglighed og samle observationer til UPV.
Forløbet varer typisk fra 9:00 til ca. 13:30, men dette kan tilpasses efter aftale.
Forløbet udbydes også på SOSU H.
BUFX har computere og udstyr. OBS eleverne skal bruge mobiltelefoner i dette forløb. Medbring madpakke.