VR: Lær at skabe og designe i Virtual Reality

Sted

BUFX TEC
Stæhr Johansens Vej 7
2000
Frederiksberg

Pris

Gratis for københavnske folkeskoler

Dato & TID

Lær at være kreativ og designe i VR med den nyeste virtual reality teknologi.
Klassetrin

I dette forløb lærer eleverne om Augmented Reality (AR) og Virtual Reality (VR). Det gør de ved at designe deres egen verden i VR med programmet CoSpaces.  

Først introduceres eleverne til CoSpaces, hvor de lærer at opbygge en virtuel verden og programmere den, så den virker. Dernæst får de en case, som vi tilpasser klassetrinnet. Vi slutter af med at se elevernes produkter i et VR-headset. 

Til forløbet er det godt, hvis eleverne medbringer telefoner og på forhånd har downloaded appen CoSpaces. 

Faglige mål:

Dette forløb berører primært kompetencemål i Teknologiforståelse, Håndværk og design.

Teknologiforståelse: "Digital design og designprocesser", ”Teknologisk handleevne”

Håndværk og Design: Primært kompetenceområde: ”Design”

Mål:

Eleverne lærer at:

  • Kende og bruge redskaber til æstetisk produktion og design i VR
  • Eleverne kan skabe og designe æstetiske oplevelse med virkemidler i VR.

 

STEMkbh:

Dette forløb er en del af STEMkbh, der er din sikkerhed for et kvalitetsforløb inden for STEM-området. STEM står for Science (naturfag/naturvidenskab), Technology, Engineering (ingeniørens arbejdsmetode) og Math. 

Forløbet understøtter inden for STEM: 

  • Technology: Eleverne arbejder med teknologi
  • Engineering: Eleverne arbejder systematisk fra idé til færdigt produkt med henblik på slutbrugeren.

Forløbet egner sig til at arbejde med praksisfaglighed og samle observationer til UPV.

Forløbet varer typisk fra 9:00 til ca. 13:30, men dette kan tilpasses efter aftale.

Forløbet udbydes også på SOSU H. 

BUFX har computere og udstyr. OBS eleverne skal bruge mobiltelefoner i dette forløb. Medbring madpakke.