Trivselsforløb

Trekronergade 26
Valby

11.900,00 kr.

Børns Vilkårs trivselskonsulenter kan rykke hurtigt ud med Trivselsforløbet, når der er akut behov for at arbejde med problemer i klassen.

Hvis der er opstået et højt konflikt niveau i en klasse, kan det være en stor udfordring at ændre kulturen - Og nogle gange er det en fordel at få en udefrakommende til at facilitere det indledende forandringsarbejde.

Forløbet kræver, at klassens primære lærere deltager i hele processen, og at der er et fundament af struktur, så konsulenten kan arbejde med klassen.

Sammen med lærerne og eleverne sætter vi klassekulturen, fællesskabet og trivslen i klassen øverst på dagsordenen. Trivselsforløbet er baseret på øvelser, teori, klassens egne erfaringer og cases fra BørneTelefonen.

Sådan foregår det

• Trivselskonsulenten afholder en telefonisk forsamtale med klassens primære lærer forud for 1. besøg i klassen.
  • Trivselsforløbet består af tre besøg i klassen fordelt hen over 3 uger. Hvert besøg består af 3 lektioner i klassen.
  • Efter hvert besøg i klassen skal der afsættes 1 lektion, hvor de deltagende lærere og konsulenten sammen reflekterer over, hvordan skolen kan understøtte processen med klassen.
  • Trivselsforløbet afrundes med et forældremøde, hvor både forældre, elever og lærere er samlet. Denne afslutning faciliteres af trivselskonsulenten.