Sprudlende Spirehuse

Valby Kulturhus
Valgårdsvej 4
Valby

Med kunst og bæredygtighed skal land bygges!

I dette forløb skal vi bygge vores eget flotte spirehus ud af genbrugsmaterialer fra husstanden. Vi lader os inspirere af fantasifuld arkitekter igennem kunstnere som Anthony Gaudi og Friedensreich Hunderwassers.

Lad din gamle mælkekarton eller papæske danner ramme for dit nye spirehus. Vi kan genbruge plastikbakker fra affaldssortering til husets vinduer. Skraldet forvandler vi til små huse som kan give liv og lys til forårets planter.
Eleverne lærer om bæredygtighed og hvordan de kan genbruge husholdningsaffald til at bygge deres eget flotte spirehus. De får indblik i Gaudi og Hunderwasser kunst og arkitektur. Vi kigger på drivhuse, fotosyntese, lysindfald, arkitektur, mosaik, farvekompositioner, svungne og rette linjer.