Regn med Soldaten

Garderhøjfort 4
Gentofte

650,00 kr.

Forløbet giver eleverne mulighed for på egen hånd at gå på opdagelse i fortets spændende gange, hvor de tæller ting, men stadig med voksne i baggrunden.
Fag

Der er desværre ikke flere gratis forløb tilbage i efteråret. Der er dog stadig et begrænset antal i foråret.

Vores intention er, at den viden eleverne har fra matematikundervisningen bliver overført til at løse opgaver og håndtere udfordringer. Derudover skal eleverne lære om soldaternes liv under 1. Verdenskrig, mens de selv går på opdagelse på fortet. Ved at undersøge fortet, opdager eleverne, hvordan deres matematiske baggrundsviden kan anvendes til praktiske opgaver i dagligdagen.

Mens de er på opdagelse, skal de tælle en masse genstande og bruge de tal til at løse regnestykker.

Dette træner dem i at bruge den matematik, de har lært, i en hverdagskontekst.

Når de løser opgaverne korrekt får de låst op til en særlig genstand fra fortet som de får lov til at undersøge og får på den måde låst op for spændende historier om livet på fortet.