Power Alley

København K

25,00 kr.

Salaam Filmfestival viser 'Power Alley' i Cinemateket for 8.-10. klasse

17-årige Sofia er det helt store og lovende talent på sit volleyballhold, men netop som det store gennembrud synes indenfor rækkevidde, må hendes drømme om en professionel karriere sættes midlertidigt på pause, da hun opdager, at hun er gravid. Abort er forbudt i Brasilien, og i sin søgen efter en ulovlig abort bliver hun målet for en fundamentalistisk gruppe, der er fast besluttet på at stoppe hende for enhver pris. Men hverken Sofia eller dem, der elsker hende, er villige til at overgive sig, og med sit farverige volleyballhold i ryggen sætter hun sig for at udleve sine drømme.

Hvorfor bliver spørgsmålet om abort ved med at være så kontroversielt i mange lande i verden? Hvad betyder religion for holdningerne til abort? Hvordan ser spillerne på Sofias hold på spørgsmålene om køn og seksualitet? Det er nogen af de spørgsmål Salaams oplægsholder vil vende med eleverne før og efter filmen.