Next Goal Wins

København K

25,00 kr.

Salaam Filmfestival viser 'Next Goal Wins' i Cinemateket for 8.-10. klasse

En komedie, baseret på en virkelig historie om verdens dårligste fodboldhold fra Amerikansk Samoa. Da kvalifikationen til VM i 2014 nærmer sig, ansætter holdet en ulykkesramt træner, Thomas Rongen. Håbet er, at han vil sørge for, at de scorer bare ét mål. Holdet er en broget skare. Tavita er manager, restaurantejer og reporter for den lokale tv-station. Jaiyah er stadig en mand, men venter på en kønsskifteoperation, og Rambo vejer en del over 100 kg. Rongen prøver at få styr på tingene med de metoder, han kender fra USA, men må erkende, at han er et andet sted.

Vores oplægsholder taler med eleverne om, hvad der kan ske, når en effektiv, moderne kultur møder en anden verdensopfattelse. For nogen betyder det, at de bliver mere rummelige. Vi taler også om, hvad succes er. Er det at nå nogle konkrete mål? Eller er det venskab? Eller er det et helt individuelt begreb?