Mr. Freeman

København K

25,00 kr.

Salaam Filmfestival viser 'Mr. Freeman' i Cinemateket for 8.-10. klasse

’Mr. Freeman’ handler om Simone, som er en ensom teenager, der mere er til computerspil end makeup og mode. Hun indleder et online forhold til en sød ghanesisk fyr ved navn Freeman. Da Simone gerne vil have Freeman på besøg, skaber det problemer i hjemmet. Forældrene ender dog med modvilligt at give Simone lov. Freeman er i Danmark i flere uger, hvor deres kærlighed vokser. Forældrene – især Simones mor – bliver dog større og større modstander af de unges forhold. Modstanden fører til et oprør hos Simone, der får store konsekvenser for hele familien. Og handlingen tager en uventet drejning.

Salaams oplægsholder taler med eleverne om, hvorfor så mange unge mennesker fra afrikanske lande vil til Europa. Det kan være fattigdom, men der kan også være andre grunde. De taler også om at være ensom og få venner over nettet. Hvem er det man møder? Kan man være sikker på, at de er dem, de giver sig ud for?