Min nabo Totoro

25,00 kr.

Salaam Filmfestival viser 'Min nabo Totoro' i Cinemateket for 1.-3. klasse
Emner

De to søstre, 4-årige Mei og 11-årige Satsuki, flytter sammen med deres far ind i et faldefærdigt hus med ukendte lyde og småkryb overalt. De hjælper hinanden med at gøre huset i stand, imens moren ligger syg på hospitalet. En del af pigernes hverdag i det nye miljø er uvisheden om, hvornår og om moren kommer hjem. Handlingen sættes for alvor i skred, da den yngste pige falder ned i en slugt og vækker underskovens fabeldyr – Totoro – til live. Sammen med denne vidunderlige, flyvske og vennesæle ’skovvogter’ begiver børnene sig ud på de mest fantastiske flyveture, fysisk som psykisk.

Det gamle hus i ’Min nabo Totoro’ er fyldt med japansk tradition og levevis. Det fortæller vores oplægsholder om. Fabeldyret Totoro, som selv er en del af naturen, har også et budskab om, at vi skal passe på naturen og være glad for de gaver, den giver os. Den kan bl.a. være til trøst i en svær tid.