Matematiske escape rooms

Garderhøjfort 4
Gentofte

1.500,00 kr.

Eleverne bliver trænet i problemløsning, samarbejde og anvendt matematik, når de skal løse opgaverne og klare rummet, før det er for sent.

Der er desværre ikke flere gratis forløb tilbage i efteråret. Der er dog stadig et begrænset antal i foråret.

Formålet med forløbet er, via sanselige, fysiske oplevelser med matematiske udfordringer, at øge elevernes matematiske interesse og kompetencer samt give et indblik i, hvordan matematikken kan anvendes – med landets forsvar som case.

Klassen bliver i forløbet delt i 2 hold. Det ene hold kommer på en rundvisning på Garderhøjfortet med fokus på matematik og fortets historie. Som en del af rundvisningen kommer de op i fortets store 2-kanontårn, som de skal prøve kræfter med.

Det andet hold fordeles i 3 Escape Rooms, som alle bringer eleverne tilbage til første verdenskrig. Opgaverne omhandler emner såsom geometri, rumfang, Pythagoras, algebra mm.

Hvis de støder på udfordringer undervejs, kan de få ledetråde af gamemasteren, som er til rådighed gennem hele ”spillet”. Rummene kan desuden bruges til træning af den mundtlige matematik, der skal bruges i afgangsprøverne.