Maskinernes Hemmeligheder: Fra Turing-test til Deep Learning! på Enigma

Enigma Museum
Øster Allé 1
København Ø

Opdag hemmelighederne bag kunstig intelligens! I dette forløb udforsker eleverne teori og praktisk anvendelse af AI.

Eleverne skal udforske Kunstig Intelligens (AI) gennem en kombination af teori og praktisk anvendelse. De vil opleve de grundlæggende principper bag AI og undersøge dens konkrete anvendelser i samfundet. Gennem diskussioner om dilemmaer og etiske overvejelser får eleverne mulighed for at reflektere over AI’s indvirkning på vores liv og samfund. Samtidig vil de udforske mulighederne for innovation og kreativitet inden for AI-feltet.

Faglige mål:

Dette forløb vil primært berøre kompetencemålene inden for Teknologiforståelse og Innovation og Design. Eleverne vil få kendskab til AI-teknologiens grundlæggende principper samt dens anvendelser og udfordringer.

Mål:

• Eleverne vil lære om grundlæggende principper bag AI og dets anvendelser.
  • Eleverne vil reflektere over dilemmaer og etiske overvejelser i forbindelse med AI.
  • Eleverne vil udforske mulighederne for innovation og kreativitet inden for AI-feltet.
  • Eleverne vil arbejde med praktiske aktiviteter og hands-on øvelser relateret til AI.
  • Eleverne vil få mulighed for at samarbejde og udveksle idéer med hinanden.

STEMkbh:

Dette forløb er en del af STEMkbh og understøtter inden for STEM-området:

• Technology: Eleverne vil arbejde med moderne teknologier og deres anvendelse i AI.
  • Engineering: Eleverne vil anvende en systematisk tilgang til at udforske og løse problemer inden for AI.

Praktisk information:

Forløbet er for 6.-10. klasse og strækker sig over 2 dage i samme uge (tirsdag og torsdag) fra kl. 09.00 til ca. 13.30.

Forløbet er tirsdag og torsdag i samme uge fra kl. 09.00- ca. 13.30. - HUSK det er et 2-dages forløb