LANGT UDE I SKOVEN - Billedkunstneriske teknikker i børnehøjde

Workshoppen finder sted på skolen

I dette kunstværksted inspireres eleverne til at eksperimentere med en række spændende billedkunstneriske teknikker.

Kunstværkstedet er delt op i to dele. Først eksperimenterer vi med forskellige billedkunstneriske teknikker blandt andet frottage og akvarelforsøg. I anden del bruger vi de indfarvede papirer til at skabe træer i collage. Træerne sættes ind i en leporellobog.

Når man folder den færdige bog ud er den en skov, men når den er foldet sammen ser man et billede med forgrund, mellemgrund og baggrund

Workshoppen introducerer en billedkunstnerisk ‘redskabskasse’, så både eleverne og deres underviser får nye teknikker at udtrykke sig i billeder med.

Hvem er vi?

Vi, Billedkunstner Gitte Bach og Billedkunstner Berit Nørgaard, har samarbejdet omkring billedkunst-undervisning og udsmykninger med børn og unge gennem en lang årrække. Sammen hedder vi ‘ET ANDET STED’ og tilbyder undervisningsforløb med fokus på børns møde med billedkunsten. Med inspirerende rammer ønsker vi at give deltagerne indsigt i billedkunstens mangfoldige rum i gennemarbejdede og innovative workshop-forløb.