Karrierespillet Business

I Business skal eleverne hjælpe den fiktive møbelvirksomhed Oikos på følgende parametre: Bæredygtighed, Branding, Kundepleje og Økonomi.

Business spilles på skolen hos jer, på elevernes computere og kan kategoriseries som et virtuelt-beslutningsbaseret spil, hvor elevernes valg og fravalg har indflydelse på, hvordan spillet udarter sig.

Eleverne udgør et nyansat team i møbelvirksomheden Oikos, der sælger designer møbler. Fra elevernes virtuelle kontor modtager de løbende information gennem video-feed, SMS'er, mails og telefonopkald samt "kontorbesøg" fra bestyrelsen.

Informationen de modtager omhandler mangeartede opgaver indenfor blandt andet: samarbejdsaftaler med kunder/leverandører, den grønne omstilling, sociale medier og vækst.

Eleverne skal tænke strategisk og operationelt i spillets verden, hvor flair for kommunikation, kunderelationer og samarbejde er afgørende.

Spillets tilgang giver eleverne en legende, men stadig faglig oplevelse af, hvad en uddannelses- og karriererejse indenfor forretningsverden har at byde på.

Praktisk info om spillene:

- Sted: På skolens matrikel

- Varighed: 90 min. pr. spil

- Kapacitet: 1 klasse pr. spil

- Hvordan: I grupper á to-tre elever

- Hvad kræver det? Det eneste I skal stille til rådighed, er et lokale, jeres kære elever og deres computere