Ingen bør falde uden for fællesskabet

14.000,00 kr.

»En kænguru som dig« - Børneteater med efterfølgende dialog og undervisningsmateriale, der giver børn en større forståelse for hinandens forskelligheder.

Børneforestillingen En kænguru som dig er en fabel, der foregår i et cirkusunivers, hvor de traditionelle normer for, hvad en klassisk fortælling indeholder, er vendt på hovedet.

Vi følger den hvide tiger Pascha og den sorte panter Lucky, to unge rovkatte, der sammen med deres dyretræner, skal deltage i prinsessens årlige cirkuskonkurrence. Dyrenes verden begrænser sig til det lille lukkede miljø, de er vokset op i og en dag stikker de af til vandet, hvor de møder den homoseksuelle boksekænguru Django, der lærer dem at verden er meget mere mangfoldig end de går og tror.

Forestillingen varer 1 time og efterfølgende vil der være dialog med de fire skuespillere om forestillingens tematikker og lærerne har mulighed for at følge op med tilhørende undervisningsmateriale efterfølgende.

Aktiviteten er med til at børn kan få en større forståelse for hinandens forskelligheder og giver et udgangspunkt til at tale om normer og fordomme i klassen.

Praktisk information
HiLS DiN MOR kommer forbi din skole med forestillingen. Det kræver at skolen har et lokale, der svarer til en gymnastiksal, der kan mørklægges og at der er niveaufri adgang til lokalet, da scenografi og teknik er på vogne på hjul.

Scenografiens mål er (bredde x dybde x højde): 8 m, 7 m x 3,5 m.
Strøm: 16A eller 32A CEE stik (vi har også adapter til komfurstik)
Opstillingstiden er 2 timer og nedtagning ca. 1 time.
Skolen sørger selv for siddepladser til eleverne.

Priser
Desværre er de gratis forestillinger nu udsolgt. Kontakt os, hvis der er interesse for at købe forestillingen ud til din skole - »En kænguru som dig« er refusionsgodkendt.

Ring eller send en mail med antal elever og få et godt tilbud.