Hvem bestemmer, hvem der bestemmer?

Københavns Rådhus
Rådhuspladsen 1
København V

1.200,00 kr.

Hvordan bliver det egentlig besluttet, om der skal bygges nye legepladser og fodboldbaner? Og hvem bestemmer, hvem der bestemmer?

Københavns Rådhus inviterer nysgerrige elever og deres lærere indenfor, til et spilbaseret undervisningsforløb om demokrati og rigtig-rigtig-rigtig mange penge.

Eleverne bliver valgt ind i kommunalbestyrelsen, og skal lægge kommunalbudget for hele Københavns Kommune. Men det kan være svært at blive enige, når alle har forskellige mærkesager.

Sådan er det også, når de voksne skal blive enige om tingene. Men gennem forhandlinger og afstemninger lykkes det som regel alligevel - også selvom der pludselig skal laves besparelser eller afholdes Tour de France.

Kan eleverne få pengene til at passe? Og lykkes det dem at komme i mål, inden tiden løber ud?

Forløbet varer 2 timer inkl. pauser