Hør lige her!

København K

25,00 kr.

Salaam Filmfestival viser 'Hør lige her!' i Cinemateket for 5.-7. klasse

Det er sommerferie, og Mahmoud på 13 år kan se frem til nogle lange dage på bænken foran blokken sammen med sin ven Arif. Denne sommer bliver dog anderledes, da familien får besøg af Onkel Ji fra Pakistan, og Mahmoud bliver pålagt at vise ham rundt i Oslo. Samtidig skal han passe på sin lillebror Ali, der opfører sig anderledes end andre drenge på sin alder. Filmen er en humoristisk og charmerende coming-of-age-fortælling fra de norske betonblokke, som handler om at føle sig udenfor kategori og samtidig tage stilling til, hvilket menneske man gerne vil være i fremtiden.

Hvordan er det at have et ben i to kulturer uden at føle sig helt hjemme i nogen af dem? Salaams oplægsholder kender problematikken fra egne oplevelser og har også prøvet at være teenager og i konflikt med sine omgivelser. Og hvordan er det at have en familie, man synes er for mærkelig?