Fra Skoletræt Til Egen Chef

På skolen og/eller hallen

Foredraget inspirerer unge til at tro sig selv samt komme med konkrete bud på, hvordan man tackler udfordringer, såsom angst, skoletræthed og lavt selvværd

Jamil tager med sin personlige fortælling deltagerne med på en skarp og inspirerende rejse om sin barske opvækst, som søn af to forældre, der flygtede fra det dengang borgerkrigsramte Libanon. Jamils fortælling er en medrivende historie om de valg han som ung traf, og de konsekvenser valgene fik. Foredraget omhandler blandt andet, hvordan problemer på hjemmefronten påvirkede hans koncentration i skolen således at han gik fra at være klassens stille dreng til at være på kanten med loven. Foredraget har fokus på de refleksioner Jamil gjorde sig i forbindelse med at bryde ud af det dårlige livsmønster og de velovervejede valg som blev vejen til succes for Jamil, hvilket har været medvirkende til hans drivkraft og gåpåmod i dag.

Jamil lægger stor vægt på at fange deltagernes opmærksomhed, hvorfor foredragene bliver afholdt så levende som muligt. I hans foredrag er han nærværende, deltagerorienteret og har fokus på at skabe en positiv stemning blandt de unge og evt. deres forældre. Jamil holder foredrag for unge, men også for deres forældre, eksempelvis i forbindelse med forældreaftener. Forældrene kommer med på en rejse omkring Jamils udfordringer med sine forældre som ung, de refleksioner han haft omkring sine forældre, og hvilken rolle de har haft i hans udvikling.