Forsyn et Fort

Garderhøjfort 4
Gentofte

650,00 kr.

Eleverne sørge for at alle forter har nok forsyninger inden fjenden kommer. Det kræver gode evner indenfor hovedregning, strategisk tænkning og samarbejde.

Der er desværre ikke flere gratis forløb tilbage i efteråret. Der er dog stadig et begrænset antal i foråret.

Forløb: Eleverne starter med at gå på opdagelse i fortet og skaffe viden om forskellige emner, som de derefter skal formidle til resten af klassen.

Bagefter starter rollespillet, hvor klassen skal styre Forsyningstjenesten på Nordfrontens forter: Bagsværd, Garderhøj, Fortun, Gladsaxe og Lyngby.

Her får elever et indblik i, hvordan militæret under 1. verdenskrig forsynede sine enheder. Derudover lærer de at holde regnskab og foretage købmandsudregninger.

Eleverne lærer også at arbejde sammen som hold, strategisk tænkning under tidspres, og at alle bidrager til den samlede opgaveløsning.