Dissektion for de mindste

Roskildevej 32
Frederiksberg

1.500,00 kr.

Sammen med eleverne undersøger og dissekerer vi en aflivet fugl

Stort set alle børn er bevidste om, at nogle dyr spiser kød, og mange af de dyr, kan vi se i Zoologisk Have. Derfor er Zoologisk Have også et oplagt sted at berøre temaet kød og døde dyr, for her er det en naturlig del af hverdagen. Vi vil i fællesskab åbne dyrene og diskutere organernes funktioner. Forløbet vil desuden handle om etik omkring brugen af dyr, og dagen vil afsluttes med en rovdyrsfodring, hvor eleverne ser de dissekerede dyr blive en naturlig del af fødekæden.

Udbytte eleverne får af forløbet:

• Eleverne får indsigt i ZOOs etik omkring brugen af levende dyr.
  • Eleverne får indsigt i fugles overordnede anatomi og fysiologi sammenlignet med menneskets.
  • Eleverne introduceres til de organer og processer, der tilsammen udgør åndedrætsfunktionen samt blodkredsløbet

Åben skole betaler for forløbet, derudover koster det 50 kr. pr. person medmindre skolen har ZOOkort.