Klimaforandringer og demokrati

Et undervisningsforløb, som vil træne eleverne i at indgå i dialog om og finde løsninger på klimaudfordringer, og styrke deres stemme og handlekraft.

Klimaforandringerne vil stille store krav til vores evne til at indgå i dialog og finde fælles løsninger på problemerne.

Gennem forløbet vil eleverne:

• Få viden om klimaforandringerne

Med små filmklip, fakta og øvelser får eleverne basal viden om klimaforandringerne, samt hvordan vi kan handle på klimaforandringerne, både individuelt og politisk.

• Debattere klimaemner ud fra forskellige perspektiver

Vi træner evne til at indgå i dialog og indtage forskellige holdninger til klimaspørgsmål. Eleverne træner at se en sag fra begge sider, og finde nye løsninger på klimaudfordringer. I en interaktiv proces vil eleverne komme "på gulvet" og udfolde de forskellige positioner, der er inden for klimadebatten. Eleverne vil på den måde opleve de forskellige polariseringer og konflikter, der er inden for emnerne, og de vil opleve, hvilke mulige løsninger, der kan være.

• Finde deres egen handlekraft

Vi hjælper eleverne til at finde deres personlige styrke og inspirere dem til at handle.

Varighed: Forløbet varer 6 timer (en dag) og foregår hos jer.

Vi glæder os til at møde jer og jeres elever! Kontakt os, hvis I vil høre mere eller booke et forløb.

Kontakt os på sine@deepdemocracydenmark.dk