Børnene på Silkevejen

Gothersgade 55
København K

25,00 kr.

Salaam Filmfestival viser 'Børnene på Silkevejen' i Cinemateket for 3.-5. klasse

Gennem fire korte dokumentarfilm får vi indblik i livet for børn i alderen 11-13 år fra lande langs den gamle Silkevej. I Pige væk hjemmefra, møder vi 13-årige Nastia der er elitegymnast, som er flygtet fra Ukraine, i Drømme og mål ønsker 13-årige Leeza sig brændende at blive fodboldspiller i Pakistan, i Karma Girl forlader den 11-årige Hninn sin familie for at være nonne i Myanmar, og i Tamarind-sangeren drømmer 11-årige Kaw fra Thailand, om at blive en berømt popsangerinde. Hver historie viser, hvordan den enkelte håndterer livets små og store udfordringer i deres kulturelle og sociale situation. Historierne kredser om universelle temaer som at udvikle sit talent, realisere sine drømme og finde sig selv.

Salaams oplægsholder taler om, hvordan mange børn i store dele af verden lever under barske livsvilkår, men alligevel har drømme og håb for fremtiden. Hvordan er det at kæmpe hårdt for at få sine drømme til at gå i opfyldelse? Hvor store chancer har børnene på Silkevejen for at drømmene går i opfyldelse?