AI – Er du kunstig intelligent?

BUFX Værkstedshallerne
Julius Andersens Vej 1
København SV

Opdag AI's indvirkning på samfundet! Forstå teorien bag AI, dens praktiske anvendelser, og de etiske dilemmaer, den medfører.

I dette endagsforløb dykker vi ned i teorien bag AI, dens praktiske anvendelser, og de etiske dilemmaer, den medfører. Bliv klar til at tænke kreativt og innovativt!"

Eleverne skal udforske Kunstig Intelligens (AI) gennem en kombination af teori og praktisk anvendelse. De vil opleve de grundlæggende principper bag AI og undersøge dens konkrete anvendelser i samfundet. Gennem diskussioner om etiske overvejelser får eleverne mulighed for at reflektere over AI’s indvirkning på vores liv og samfund. Samtidig vil de udforske mulighederne for innovation og kreativitet inden for AI-feltet.

Faglige mål:

Dette forløb vil primært berøre kompetencemålene inden for Teknologiforståelse og Innovation og Design. Eleverne vil få kendskab til AI-teknologiens grundlæggende principper samt dens anvendelser og udfordringer.

Mål:

• Eleverne vil lære om grundlæggende principper bag AI og dets anvendelser.
  • Eleverne vil reflektere over etiske overvejelser i forbindelse med AI.
  • Eleverne vil udforske mulighederne for innovation og kreativitet inden for AI-feltet.
  • Eleverne vil arbejde med praktiske aktiviteter og hands-on øvelser relateret til AI.
  • Eleverne vil få mulighed for at samarbejde og udveksle idéer med hinanden.

STEMkbh:

Dette forløb er en del af STEMkbh, der er din sikkerhed for et kvalitetsforløb inden for STEM-området. STEM står for Science (naturfag/naturvidenskab), Technology, Engineering (ingeniørens arbejdsmetode) og Math.

Forløbet understøtter inden for STEM:

• Technology: Eleverne vil arbejde med moderne teknologier og deres anvendelse i AI.
  • Engineering: Eleverne vil anvende en systematisk tilgang til at udforske og løse problemer inden for AI.

Praksisfaglighed:

• Forløbet egner sig til at arbejde med praksisfaglighed og samle observationer til UPV.

Praktisk information:

Forløbet er for 7.-10. klasse og foregår i BUFX Værkstedshallerne i Valby fra kl. 09.00 til 13.00.

VIGTIGT - Hvis eleverne har været på BUFX forløbet” AI - Fra Turing til Deep Learning” på Enigma anbefales det ikke at booke dette forløb da flere af øvelserne er de samme.