Vores klassefællesskab

Trekronergade 26
Valby

1.700,00 kr.

Book en workshop som sætter fokus på fællesskaber og mobning. Workshoppen kan bookes til 0. - 10. klasses elever. Der kan bookes 3 workshops til samme dag.

Denne workshop stiller skarpt på klassefællesskab og trivsel – både når det er trygt og rart at være sammen, og når det kan være svært og udfordrende. Formålet er at styrke elevernes viden og handlemuligheder om trivsel, klassefællesskab og mobning.

Workshoppen er differentieret til indskoling, mellemtrin og udskoling. Elevernes stemmer og gode ideer til handlinger og løsninger er bærende i alle tre workshops. Gennem dialog og øvelser inddrages eleverne i at udvikle konkrete ideer til, hvordan man kan være med til at skabe et trygt fællesskab og sammenhold i klassen, og hvordan de voksne kan hjælpe godt på vej. Det sker gennem film og cases fra BørneTelefonen. På den måde bringes klassens aktuelle situation ikke i spil. Læreren får efterfølgende tilsendt et opfølgende undervisningsmateriale, som giver anledning til at fortsætte den gode proces og bringe samtalerne tættere på klassens eget fællesskab.

Læringsmål:

• At eleverne har kendskab til, hvorfor der kan opstå mobning i skolen.
  • At eleverne kan samtale om trivsel og fællesskaber i skolen.
  • At eleverne kan udvikle ideer og handlemuligheder ift., hvad man kan gøre for at forebygge mobning og fremme trivsel og sammenhold i klassen og på skolen.