Vai via - Poetisk og musikalsk historie om livets op- og nedture

Teater ZeBU
Øresundsvej 4-6
København S

40,00 kr.

En aften så jeg en gammel dame i byen med en kæmpe kasse på ryggen. Jeg spurgte: Er det ikke trist at bo på gaden? Så fortalte hun mig sin livshistorie.
Fag

En aften så jeg en gammel dame i byen med en kæmpe kasse på ryggen. Da hun gjorde sig klar til at sove i den, spurgte jeg: Er det ikke trist at bo på gaden? Så fortalte hun mig sin livshistorie.

Storbyen summer, mens kvinden leder efter et sted at slå sig ned. Oftest bliver hun jaget væk af vrede stemmer, der siger: ”Vai via!”. Det betyder ”gå væk!”. I kontrabaskassen, hun har på ryggen, gemmer hun et gammeldags vækkeur, sit gebis og et billede af sine fire børn. Hver aften kysser hun dem godnat, inden hun lægger sig til at sove i kassens trygge hulrum.

Eleverne møder en ordløs og musikalsk fortælling om en hjemløs kvinde, der finder hjem på gaden. Forestillingen stiller spørgsmål til, hvordan det er at leve uden tag over hovedet, og hvad vi forstår ved et hjem. For hvad forbinder vi med et hjem? Hvor har vi hjemme? Og hvad skal der til, for at vi føler os hjemme?

En co-produktion af Teater ZeBU og Xirriquiteula Teatre.

OBS: Forestillingen henvender sig til børn i 0.-5. klasse. Book jeres billetter på mail: nicole@zebu.nu og skriv jeres skole, navn og telefonnummer på kontaktperson, årgang, antal elever og lærere og en ønsket tid/dato.