SOCIAL DIGITAL

Afholdes på Skolen

Vi arbejder med 3 vigtige temaer for hvordan vi er sammen på sociale medier:

Eksklusion/Inklusion,
At dele
og at drille!

I forløbet SOCIAL DIGITAL kigger vi nærmere på hvad det egentligt er det her med at være social gennem digitale medier.

Sammen undersøger vi hvordan menneske ekskludere/inkludere hinanden, deler ting og driller hinanden. I forlængelse heraf kigger vi på, hvad der sker med disse grundlæggende aspekter af menneskets sociale adfærd når de foregår på de sociale medier og gennem digitaliseret kommunikation.

Forløbet kan bookes til klassetrin 6-10 og variere herefter. På vores undervisningsplatform vil I finde:

• 3 små refleksionsmeditationer for hvert af de 3 temaer.
  • Spørgsmål til bevidsthedsskabelse, reflektion og dialog.

Vi lægger stor vægt på at støtte eleverne i at skabe deres egne tanker om det begreb de arbejder med og at skabe plads til at eleverne kan undersøge de livsverdener, der er relevante for netop dem.

Vi kommer som udgangspunkt én psykolog og én psykologistuderende på besøg.

Vi glæder os til at undersøge livet og hvad det vil sige at så stor en del af vores sociale liv er blevet digitaliseret!