Restaurant for en dag

Meyers Madhus
Nørrebrogade 52C
København N

Få hele restaurantoplevelsen med. I dette forløb gennemgår vi det professionelle køkken og med en afslutning af et restaurantevent. Alt sammen i børnehøjde

"Restaurant for en dag" er et tre-dages forløb, der kulminerer i et spændende restaurant-event.

Eleverne får lov til at iføre sig forklædet sammen med en professionel kok og bliver indført i køkkenets arbejdsgange. De første to dage fokuseres der på at give eleverne en grundlæggende forståelse for restaurantrutiner gennem praktiske øvelser, hvor de udforsker grundsmagene og tester deres madlavningsfærdigheder. Derefter går de i køkkenet for at tilberede retter, og på tredjedagen er det tid til restaurantoplevelsen, hvor eleverne står for 'service' og serverer for deres klassekammerater.

Vi arbejder med friske råvarer, køkkenteknikker, smagssammensætning, planlægning, anretning og værtskab for at give de unge et indblik i restaurationsbranchen. Vi tager også fat på mulighederne for fritidsjob, herunder mulige virksomhedsbesøg i kantiner eller restauranter.

Dette forløb tilbyder en unik mulighed for virkelighedsnær undervisning med autentiske undervisere, der giver eleverne praktisk erfaring og indsigt i uddannelsesmuligheder, fritidsjob og karrierer inden for restaurations- og servicebranchen.

Tilmelding sker via web: modpaamad.dk

For yderligere spørgsmål, så kontakt os på mail: modpaamad@meyers.dk