Natur Farver

Beklager, der er ikke mere ledig plads tilgængeligt.
Tegning og akvarel med naturens egne farver.

Vi inviterer eleverne til at opdage naturen, der er omkring os, og hvordan man bruger den på en bæredygtig og kreativ måde. Den første dag tager vi børnene med til sanketur for at samle planter at lave farver af, på den måde lærer de floraen at kende, så trækker vi farverne ud, og den anden dag inviterer vi børnene til at tegne og male med de farver de har udvundet, og vi vil lære dem, hvordan man fører en natur notesbøg.
Natur notesbogen er en kontinuerlig registrering af den natur, man bevidst observerer omkring sig. Natur notesbogen er en fleksibel tilgang som tager udgangspunkt i personlige interesser. Det er en fantastisk måde at udtrykke kreativitet og øve kunst og observationsevner på.
Deltagerne får forskellige håndbøger stillet til rådighed som hjælp til at genkende planter og dyrer samt forskellige materialer til registreringen af deres observationer.