MakeyMakey #2: Makey Makey og kodning, 2 dage

BUFX Værkstedshallerne
Julius Andersens Vej 1
København SV

I en kombination mellem MakeyMakey og kodning, får eleverne vidtgående muligheder for at skabe spil og andre digitale løsninger.

Dette forløb spænder over to dage, hvor eleverne både vil lære om kodning og at bruge kredsløbsteknologien MakeyMakey til at styre en computer med. Disse to færdigheder vil gøre det muligt for eleverne at designe og kode små spil og lave deres egne controllere til, så spilleren fx skal styre spillet med bevægelser og forskellige genstande.

Forløbet kan tilpasses alle niveauer fra begynder til øvet.

Faglige mål:

Dette forløb berører primært kompetencemål i Teknologiforståelse, Natur og Teknologi og Håndværk og Design, men kan også tones i retning af matematik.

Teknologiforståelse: "Digital design og designprocesser", ”Teknologisk handleevne”, ”Computationel tankegang”

Natur og Teknologi: ”Modellering”

Håndværk og Design: ”Design”

Mål:

• Eleverne lærer at kode små eller større spil eller andre digitale programmer alt efter niveau.
  • Eleverne lærer at designe små eller større spil eller andre digitale programmer alt efter niveau.
  • Eleverne lærer at bruge kredsløb og forskellige materialer til at designe og skabe ’controllers’ til computere.

STEMkbh:

Dette forløb er en del af STEMkbh, der er din sikkerhed for et kvalitetsforløb inden for STEM-området. STEM står for Science (naturfag/naturvidenskab), Technology, Engineering (ingeniørens arbejdsmetode) og Math.

Forløbet understøtter inden for STEM:

• Technology: Eleverne arbejder med teknologi
  • Engineering: Eleverne arbejder systematisk fra idé til færdigt produkt med henblik på slutbrugeren.

Praksisfaglighed:

Forløbet egner sig til at arbejde med praksisfaglighed og samle observationer til UPV.

Forløbet varer typisk fra 9:00 til ca. 13:30, men dette kan tilpasses efter aftale.

BUFX har computere og udstyr. Medbring madpakke.

Forløbet udbydes også på TEC.