Lær at lave jeres egne opfindelser med mikrocomputeren micro:bit #1

BUFX Værkstedshallerne
Julius Andersens Vej 1
København SV

Kom i gang med micro:bit. Lær at kode den lille mikrocomputer og bruge den kreativt til at lave jeres egne opfindelser og prototyper.

I dette forløb starter vi fra bunden med micro:bit. Forløbet er designet både til elever, der er ikke har haft med micro:bit at gøre før og dem, der har snuset lidt til den.

Gennem forløbet lærer eleverne at kode med micro:bit og at slutte ledninger og kredsløb til den, så det bliver muligt at bruge den som ’hjernen’ i elevernes egne små opfindelser og gadgets, som de bygger med pap, tape, sølvpapir og andre ’analoge’ materialer.

Dette forløb kan finde sted på skolen.

Faglige mål:

Dette forløb berører primært kompetencemål i Teknologiforståelse, Håndværk og design og Natur og Teknologi, men kan rettes mod matematik.

Teknologiforståelse: "Digital design og designprocesser", ”Teknologisk handleevne”, ”Computationel tankegang”

Natur og Teknologi: ”Modellering”

Håndværk og Design: Primært kompetenceområde: ”Design”,

Mål:

Eleverne lærer at:

• Forstå kodning og hvordan teknologi fungerer ’bag facaden’
  • Kunne anvende micro:bit og kredsløb i egne små projekter
  • Designe og skabe på egen hånd med micro:bit

STEMkbh:

Dette forløb er en del af STEMkbh, der er din sikkerhed for et kvalitetsforløb inden for STEM-området. STEM står for Science (naturfag/naturvidenskab), Technology, Engineering (ingeniørens arbejdsmetode) og Math.

Forløbet understøtter inden for STEM:

• Technology: Eleverne arbejder med teknologi
  • Engineering: Eleverne arbejder systematisk fra idé til færdigt produkt med henblik på slutbrugeren.

Forløbet varer typisk fra 9:00 til ca. 13:30, men dette kan tilpasses efter aftale.

BUFX har computere og udstyr. Medbring madpakke.

Forløbet udbydes også på TEC.