Københavns historie

Københavns Museum
Stormgade 18

600,00 kr.

Velkommen til en udforskning af hovedstadens historie set gennem udstillingerne på Københavns Museum
Fag

Gennem udvalgte udstillingsrum og øvelser udforsker vi sammen med eleverne forskellige tider i Københavns historie. Vi sætter fokus på byens historiske udvikling og hvad der kendetegner bylivet gennem tiderne. Forløbet tager udgangspunkt i dialog og øvelser og eleverne skal både forholde sig til genstande og fortællinger, samt gå i rolle som en af fortidens københavnere. Forløbet er ikke en kronologisk gennemgang af byens historie, men et dialogisk undervisningsforløb hvor vi sammen med eleverne sætter ord på Københavns foranderlige udtryk og historie. Eleverne får gennem hele forløbet mulighed for at udtrykke egne historiske refleksioner og fortolkninger, når de inddrages som aktive medfortællere af Københavns historie.

Der er desværre ikke flere gratis forløb gennem Åben Skole tilbage til skoleåret 24/25.

Spørgsmål angående forløbet eller booking kan rettes til: qf0d@kk.dk eller på telefon: 29102281