Klassens Energijægere (4.-6.kl.)

På skolens egen matrikel

Book Her

Få et energifyldt forløb med bevægelse, historiefortælling og skattejagt! Oplev fjernvarmens rejse og lær om indeklimaets betydning for læring.

Et Energiforløb med dataindsamling, bevægelse, og energijagt. Forløbet er baseret på fjernvarmens rejse fra forbrændingsanlægget til skolen. Eleverne bliver introduceret til, hvordan vi afbrænder vores restaffald og laver el og fjernvarme, samt får en forståelse for, hvad et godt og dårligt indeklima har af konsekvenser for elevernes indlæring. Eleverne bliver også sendte ud på en energijagt, hvor de skal finde skolens ofte ukendt varmerum, og lærer om hvor fjernvarmen kommer ind, og hvad en varmeveksler er, samt dens funktion. Eleverne møder også skolens driftspersonale, eller ’varmemester’, og bliver introduceret til deres nødvendige funktion på skolen.