Hvad er Banker og Penge?

1.600,00 kr.

Hvad er penge? Hvordan fungerer en bank? Eleverne får en forståelse af hvad penge er, hvilke former for penge vi har i Danmark, og hvem der skaber dem.

Hvad er penge? Hvordan fungerer en bank?
Eleverne får en forståelse af, hvad penge er, hvilke former for penge vi har i Danmark, og hvem der skaber dem. Dette sker ved en håndgribelig gennemgang af hvordan en bank fungerer.

Gode Penges undervisning giver et godt udgangspunkt for at tale om samfundsøkonomiske spørgsmål i klasselokalet på en legende måde, der er tilpasset til elevernes forståelsesniveau. Eleverne lærer hvordan samfundets penge skabes og påvirker økonomien. De får lov til at drømme stort og selv designe en økonomisk fremtid ud fra deres egne værdier.

Undervisningen indeholder både film, spil og gruppearbejde, og kræver ingen forberedelse før timens begyndelse. Forløbet er et spændende supplement til elevernes undervisning i fx samfundsfag, historie eller matematik, og kan fint bruges som første indgang til til læring om banker, lån, penge og investeringer.