Guldalderen

Ny Vestergade 10
Kbh K

600,00 kr.

Perioden 1800-1850 er den, vi i dag kalder Danmarks Guldalder. Men hvad har givet netop denne periode i landets historie et så gyldent skær?

Guldalderen var på mange måder en politisk og økonomisk kaotisk tid, hvor Danmark som nation er under store forandringer. Svaret kan måske være, at tidens kunstnere satte deres præg på perioden gennem kunst og kultur og idylliserede Danmark. Men medaljen havde også en bagside. Der var langt fra borgerskabets trygge stuer til landbefolkningens dagligliv.
I forløbet undersøger eleverne, hvordan en stærkere nationalfølelse iscenesættes og skabes i befolkningen i takt med, at Danmark bliver mindre samt hvordan den danske nationale selvforståelse stadig i dag har rødder i Guldalderen.

Varighed: 1 time
Max antal deltagere: 28

ONLINE BOOKING

Download vores materiale til brug for udskolingen både før og efter besøget