Fortællinger og Fabeldyr

Vikingeskibsmuseet
Vindeboder 12
Roskilde

Lad eleverne gå på opdagelse i fortællinger om sømænd, farefulde sejladser og mærkelige væsener.

Kom på en rejse tilbage til verden i vikingetiden, hvor eleverne gennem fortællinger vil stifte bekendtskab med fabeldyr, søuhyrer, drager og mærkelige fugle fra den nordiske mytologi og andre samtidige kulturer.

Forløbet er en kombination mellem lytte- og observationsøvelser samt aktive lege og en afsluttende workshop.

I workshoppen skal eleverne, gennem inspiration fra og fortolkning af fortællingerne, skabe deres eget fabeldyr. Undervisningen foregår i museets forskellige udstillinger og undervisningslokale.

Max deltagere: 28 elever

Undervisningsforløbet varer 2 timer

Ledige tider til undervisningsforløb og aktiviteter bliver hurtigt udsolgt, og vi anbefaler derfor at booke mindst 5 uger i forvejen.

Fortællinger og Fabeldyr tilbydes gratis til folkeskoler i Københavns Kommune og Roskilde Kommune.

Pædagogisk/didaktisk vejledning

Kontakt Kathrine Noes Sørensen