Design et analogt brætspil med digitale teknologier

BUFX Værkstedshallerne
Julius Andersens Vej 1
København SV

På forløbet vil eleverne lære at bruge digitale teknologier til at designe og udvikle analoge brætspil gennem en kombination af kreativitet og teknologi.

I dette forløb tildeles hver elev en specifik rolle i udviklingsteamet, hvilket vil give dem mulighed for at træne samarbejde og ansvarsfordeling. Nogle elever vil arbejde som 3D-designere og skabe spillebrikker, mens andre vil fungere som lasercuttere og producere spillepladen. Der vil også være plads til forfattere, der udvikler spillekortene. Gennem denne opdeling vil de lære at prioritere, planlægge og koordinere deres arbejde for at nå en fastsat deadline.

På dag 2 vil de få hands-on erfaring med moderne produktionsmetoder som 3D-print og laserskæring, hvilket vil give dem mulighed for at producere deres design og se dem blive til virkelighed.

Faglige mål:

Dette forløb berører primært kompetencemål i Håndværk og Design og Teknologiforståelse.

Håndværk og Design: Primære kompetenceområder: ”Design”, men berører også ”forarbejdning” og ”materialer”.

Teknologiforståelse: "Digital design og designprocesser"

Mål:

• Lære at prioritere, planlægge og koordinere med en deadline.
  • Lære at producere med teknologier som 3D-print og laserskæring.
  • Træne samarbejde i grupper gennem ansvarsfordeling og opgavefordeling.
  • Mulighed for at prøve noget nyt og opdage nye sider af sig selv.
  • Skabe et sjovt og anderledes produkt gennem kreativt samarbejde.

STEMkbh:

Dette forløb er en del af STEMkbh, der er din sikkerhed for et kvalitetsforløb inden for STEM-området. STEM står for Science (naturfag/naturvidenskab), Technology, Engineering (ingeniørens arbejdsmetode) og Math.

Dette forløb er en del af STEMkbh og understøtter inden for STEM-området:

• Technology: Eleverne arbejder med digitale værktøjer og produktionsmetoder.
  • Engineering: Eleverne skaber systematisk fra idé til færdigt produkt, med fokus på spiloplevelsen for brugerne.

Varighed:
2 dage i samme uge.