Design Escape Room: Gåder med teknologi, kodning og kredsløb
Sted
Pris
Dato & TID
Book Her
I dette forløb skal eleverne i grupper arbejde med at skabe gåder til escape rooms. Først lærer eleverne flere teknologier at kende som micro:bits, MakeyMakey og scratchkodning for bagefter at bruge deres færdigheder til at designe og skabe gåder til et ’bord escape room’. Til sidst afprøver vi hinandens escape rooms og ser, om vi kan løse dem. De bedste forslag bliver fotograferet og sendt til firmaet Escapable.
Det anbefales at bruge 3-5 lektioner på forberedelse før I kommer i BUFX. Vi har et let tilgængeligt materiale, som alle kan bruge uanset niveau. Materialet tilsendes efter tilmelding.
Faglige mål:
Dette forløb berører primært kompetencemål i Teknologiforståelse, men kan også tones i retning af matematik, N/T og H/D.
Teknologiforståelse: "Digital design og designprocesser", ”Teknologisk handleevne”, ”Computationel tankegang”
Mål:
- Eleverne lærer at bruge micro:bits, kredsløb og kodning.
- Eleverne lærer at bruge en designproces til at skabe gåder med teknologi.
STEMkbh:
Dette forløb er en del af STEMkbh, der er din sikkerhed for et kvalitetsforløb inden for STEM-området. STEM står for Science (naturfag/naturvidenskab), Technology, Engineering (ingeniørens arbejdsmetode) og Math.
Forløbet understøtter inden for STEM:
- Technology: Eleverne arbejder med teknologi
- Engineering: Eleverne arbejder med designprocesser
Forløbet varer 2 dage typisk fra 9:00 til ca. 13:30, men dette kan tilpasses efter aftale.
Det anbefales at bruge 3-5 lektioner på forberedelse før I kommer i BUFX. Vi har et let tilgængeligt materiale, som alle kan bruge uanset niveau. Materialet tilsendes efter tilmelding.
BUFX har computere og udstyr. Medbring madpakke.
Forløbet udbydes også på TEC.