Bygget af velfærd

Forstadsmuseet
Brøndby Strand eller Avedøre Stationsby
Brøndby

Tag klassen med til Brøndby Strand eller Avedøre Stationsby, og lær om det danske velfærdssamfund og forstadens velfærdsbyggerier!

Undervejs i forløbet, skal eleverne undersøge museets kilder, samarbejde om at producere deres egne formidlingsprodukter og derved selv formidle den store historie i en helt nær ramme!

Eleverne kommer til at opleve et af velfærdssamfundets bedste eksempler på totalplanlagte velfærdsbyer: Avedøre Stationsby eller Brøndby Strand!
Vi mødes i en af byerne, hvor eleverne kommer på en dialogisk rundvisning og bagefter skal de selv, i grupper, indsamle empiri til at skabe deres formidlingsprodukter om boligområdet: en podcast, en historisk dokumentar, en reklamefilm eller en reportage.

OBS! Det er også muligt at booke forløbet som rundvisning. På den måde består forløbet kun af de forberedende lektioner samt rundvisningen.