Om Åben Skole

København bugner af fremragende tilbud indenfor eksterne læringsmiljøer - Og de skal da benyttes!

I Københavns Kommune arbejder vi for, at interaktion mellem skole og det omkringliggende samfund bliver en naturlig del af en moderne skoles DNA. Derfor har vi på denne portal samlet hundredevis af eksterne læringsforløb, som de københavnske folkeskoler gratis kan benytte sig af.

De eksterne læringsforløb:

• Har forskelligt fagligt fokus, så du kan finde et tilbud, der matcher din undervisning.
  • Er af varierende længde: Nogle er enkeltstående forløb, og nogle forløb strækker sig over flere undervisningsgange.
  • Afvikles både på skolen eller ude i byen
  • Er for det meste gratis
  • Er målrettet forskellige klassetrin

De eksterne læringsforløb kan:

• Bidrage til at eleverne forløser deres potentialer
  • Tilføre undervisningen et ekstra lag af autenticitet
  • Bidrage til en afvekslende skoledag
  • Øge elevernes trivsel og sammenhold
  • Give inspiration til undervisningen

Koster forløbene noget?

Langt de fleste læringsforløb på portalen er gratis for de københavnske folkeskoler, og de koster derfor ikke noget for skolerne at benytte. Københavns Kommune har bevilget midler til, at der kan indkøbes gratis eksterne læringsforløb. Alle de tilbud der er markeret med "Gratis for københavnske folkeskoler", er indkøbt i og finansieret af kommunen, som derfor kan stå inde for udbyderen.

Vi er her for jer!

Vi vil rigtig gerne hjælpe jer, hvis I møder udfordringer eller har brug for support. Vi kan blandt andet hjælpe med:

• Kontakt til udbyderne
  • Finde det rette eksterne læringsforløb
  • Gode råd til at begå sig på portalen

Og hvis du har brug for hjælp til noget helt andet, så tøv endelig ikke med at kontakte os. Vi vil også rigtig gerne høre de gode forslag, ønsker, ris eller ros, som du ligger inde med. Send en mail til aabenskoleportalen@buf.kk.dk og så svarer vi hurtigst muligt.

God fornøjelse med portalen. Vi håber, at I og eleverne får stor gavn af de mange gratis eksterne læringstilbud.