Arkitektur, matematik og broer

Dansk Arkitektur Center
Bryghuspladsen 10
København K

Synes I at arkitektur er spændende, og vil I gerne arbejde med geometri? Kom på DAC og byg broer!

Tag hele din klasse med i Dansk Arkitektur Center og eksperimenter med arkitektur, geometriske former og broer!

Besøget i Dansk Arkitektur Center starter med en gåtur langs Inderhavnen, hvor dine elever skal skitsere og undersøge de københavnske broer med udgangspunkt i simple geometriske former. Tilbage på DAC inddeler vi jer i grupper, hvor eleverne designer og bygger egne broer ud fra den erfaring, de har gjort sig. Vi slutter naturligvis af med at kåre den mest holdbare bro!

Arkitektur, matematik og broer vil give dine elever en forståelse for arkitekturens mange former og funktioner, og det vil give dem kompetencer inden for konstruktion og geometri.

Under forløbet arbejder vi med:

• Geometrisk tegning og figurer
• Forskellige broer
• Byvandring
• Arkitektur, form og funktion
• Design, skitsering og konstruktioner

Før besøget i DAC

Kan du bruge vores PowerPoint til at tage en snak med eleverne om forskellige brotyper. PowerPoint-præsentationen indeholder øvelser til hele klassen.

Efter besøget i DAC

Kan I arbejde videre med bro-design og konstruktion og lave en udstilling med inspiration fra vores tips & tricks.